Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

EVEN TERUGKIJKEN

We mogen als seniorenvereniging terugkijken op een geweldig geslaagde ‘Open Dag’. Het was druk en gezellig en het heeft ons als seniorenvereniging KBO Chaam ondertussen meer dan 30 nieuwe leden opgeleverd. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee. Nieuwe leden; We heten u van harte welkom en hopen dat u zich snel thuis voelt bij de vereniging en wij uw belangen kunnen behartigen en dat u een goed, sociaal en warm gevoel krijgt bij onze vereniging.

Zo’n 40 senioren uit Chaam hebben meegedaan aan de fit-test, georganiseerd door de GGD i.s.m. gemeente Alphen-Chaam en KBO. Het resultaat was over het algemeen goed. Deelnemers ontvingen van de sportcoach een beweeg-advies.

Naast onze eigen activiteiten in stands en demonstraties waren er ook externe partners aanwezig zoals Thebe Extra, het Dorpsteam, waaronder mantelzorgorganisatie Contour de Twern en ‘Onze Klusvrouw’.

Ook VV Chaam waarmee wij als seniorenvereniging graag het ‘Walking Football’ willen opzetten, was vertegenwoordigd; dus meld u aan bij VV Chaam of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor deze nieuwe sportactiviteit die past bij de jongere, sportieve senior. Meer details onderstaand.

LEDENJAARVERGADERING donderdag 19 mei

De voorzitter opende met een woord van bezinning ‘waardevol’ de ledenjaarvergadering. Iedereen, verschillend, is waardevol in het totaal. Alle punten werden volgens de agenda in goede orde behandeld.

De financiële jaarstukken werden toegelicht, door de kascontrole gecontroleerd en goedgekeurd.

Er was geen bestuursverkiezing en er werd gestemd over de wijziging van de statuten. Aan deze wijziging werd een akkoord gegeven door 49 leden van de 52 aanwezige leden. Dus de nieuwe naam is akkoord;

Seniorenvereniging Chaam. Met mededelingen en een animatie door troubadour Johan van Kreij en een lekker drankje werd de middag op een gezellige wijze afgesloten. Verslag staat hier op de website.

STOEL-ZIT-GYM

Tijdens de Open Dag is er een Zit-gym-demonstratie gegeven. Hiervoor is bij een aantal leden belangstelling maar we dienen deze zomer met de docente nog te overleggen over het tijdstip en de locatie. Op de volgende nieuwsbrief van juni hopen wij u hierover te informeren. Heeft u belangstelling? Neem dat contact op met Els, tel. 0161-491916 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

WALKING FOOTBALL TRAININGEN gaan van start 28 mei -4 juni -11 juni

Nog voordat VV Chaam in zomerstop gaat wil sportcoach Floor Huijben de eerste proeftrainingen verzorgen op de velden van VV Chaam op de bovengenoemde zaterdagochtenden.

Programma: 10.00uur verzamelen en koffie /thee in de kantine aangeboden door VV Chaam

10.30uur proeftraining

12.00uur ervaringen uitwisselen en evt. nog wat drinken

U kunt zich bij ons nog aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel met 06-23307324. Of u kunt contact opnemen met VV Chaam via www.vvchaam.nl

BINGO in de Geerhof donderdag 9 juni

De laatste bingo voor de zomervakantie: de ballen rollen weer en er zullen zeker extra prijzen vallen want we ruimen op! Om half 2 kunt u binnenlopen voor deze altijd zo gezellige en ontspannen middag.

De volgende bingo-middag na de zomervakantie is op donderdag 8 september.

ZOMERDAGREIS naar ZEELAND woensdag 15 juni

Met een volle bus reizigers op weg naar Zeeland. Vertrek om 08.30 uur vanaf de Geerhof richting Ouwerkerk waar we eerst gaan genieten van koffie/thee en een Zeeuwse bolus. Daarna staat de dag in het teken van ‘Nederland en het water’.  Na een goed verzorgde lunch in Oostkapelle rijden we richting Veere. Dit typisch Zeeuwse stadje gaan we op eigen gelegenheid bezoeken. Rond 16.15 uur rijden we weer richting Brabant. Bij de Gouden Leeuw in Terheijden zullen rond 18.00 uur de tafels gedekt staan voor een heerlijk 3-gangendiner. Rond 20.30 uur hopen we na een prachtige dag weer voldaan Chaam binnen te rijden.

UITNODIGING INFORMATIEBIJEENKOMST 3-DAAGSE REIS  op 3 juni in het SKAC

Het reisdoel is bekend: deze keer blijven we in Nederland en bezoeken de Weerribben en Drenthe.

We gaan er een fijne, gezellige reis van maken op  30-31 augustus en 1 september. Frank van der Wouw van Van Mook reizen geeft op vrijdagmiddag 3 juni om 14.00 uur in het Skac een presentatie met meer details over deze komende 3-daagse reis.

Kom geheel vrijblijvend kijken en luisteren. Een drankje en een hapje horen erbij. Vanwege de organisatie en het klaarzetten van de zaal, graag even uw deelname opgeven als u zich nog niet had aangemeld. Bel met Elly 06-23307324 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . U kunt zich tot 24 juni definitief inschrijven voor de 3-daagse reis.

JAARPROGRAMMA  2022

3 juni  : Informatiemiddag 3-daagse reis in het Skac
9 juni  : Bingo op donderdagmiddag in de Geerhof
15 juni  : Dagreis naar Zeeland
19 juli : Zomeravondconcert door harmonie St Cecilia bij de Geerhof
30 aug-1 september : 3-Daagse reis
16 september  : Viering 40-jarig jubileum
6 oktober : Seniorendag
16 november : Informatiebijeenkomst ‘Een waardig levenseinde’
13 of 20 december : Kerstviering

Resterende data  later in het jaar volgen nog op de komende nieuwsbrieven. Betreffende de activiteiten waarvoor u zich dient op te geven is er altijd een aparte bijlage bij de nieuwsbrief.

ENERGIETOESLAG

Mensen die bij de gemeente bekend zijn inzake bijzondere bijstand  ontvangen automatisch de eenmalige Energietoeslag. Heeft u een minimum inkomen zoals bijv. alleen AOW of AOW met een aanvullend klein pensioen dan kan het zo zijn, dat u ook in aanmerking komt voor de Energietoeslag. Deze dient u dan bij de gemeente aan te vragen. Deze regeling is bedoeld als bijdrage aan de hoge energiekosten. Voor informatie hierover neem contact op met de gemeente en vraag naar het aanvraagformulier.

KBO BRABANT

Een sterke seniorenorganisatie die de kracht bij de afdelingen legt. Vanuit KBO-Brabant wordt expertise en advies geboden. KBO-Brabant start deze zomer een speciaal project inzake ledenwerving.  Hoe meer leden KBO-Brabant heeft des te meer wordt KBO Brabant gewaardeerd als sterke speler en partner in het landelijk overleg over pensioenen, zorg en wonen.

Als er nog mensen zijn in uw familie, vrienden- of kennissenkring die nog geen lid zijn van KBO, moedig ze aan om lid te worden van onze seniorenvereniging. In 2022 kan dat nog voor een zeer gereduceerd tarief. Mail even naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel met een van de bestuursleden. (zie voor telefoonnummers de website van KBO Chaam).

Met vriendelijke groet

Bestuur KBO CHAAM

www.seniorenverenigingchaam.nl                                         Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.                             facebook KBO Chaam