Nieuwsbrief  Seniorenvereniging Chaam  December 2023

KERST- EN NIEUWJAARSWENS.

We wensen elkaar mooie feestdagen en als de Kerst voorbij is een goede jaarwisseling. Het hoort erbij en is zo gauw gezegd, toch moeten we beseffen dat het veel betekent. Je gunt elkaar iets moois, iets gezelligs, respect, vrede en vooral gezondheid en geluk!

Het bestuur van Seniorenvereniging Chaam wenst u, uw familie en uw dierbaren

Informeer elkaar op tijd of de wekelijkse activiteiten in de kerstvakantie wel of niet doorgaan!

KERST 2023 MET DE SENIORENVERENIGING

Zo’n 20 leden hebben woensdag 6 december o.l.v. Rumolda van Gestel een prachtig kerststuk gemaakt. Alvast een beetje kerstsfeer in huis. We mogen terugkijken op een sfeervolle kerstviering met veel deelnemers : het was weer als vanouds, een ingetogen adventsviering met een collecte-opbrengst van   €266,60 voor Alzheimer Nederland. Het was gezellig druk en er is volop bijgepraat, heerlijk gegeten, een loterij met leuke prijzen en onder het genot van een drankje geluisterd naar de kerstliedjes door zanggroep Euterpe. Rond half vijf ging ieder met een kerstgevoel en met de beste wensen huiswaarts. Met dank aan het Chaamsche Wapen voor de gastvrijheid.

ANDRÉ RIEU.

Zondag 10 december zijn we samen met leden van Seniorenvereniging Alphen, met 2 volle bussen, naar het kerstconcert van André Rieu in het Mecc in Maastricht geweest. Het was een spektakel met bij aankomst verwelkomd door acteurs in Charles Dickens-stijl kostuums en blazersensembles op de kerstmarkt-food-markt. Vervolgens het concert door het Johan Strauss Orkest met kerstklassiekers, romantische walsen en nog veel meer, fantastische solisten, zo’n 150 dansparen en 60 schaatsers. Gelukkig was alles extra goed te zien op de grote schermen! De hele kerst-entourage in het Mecc was fantastisch!

THEATERVOORSTELLING PRATEN OVER MORGEN, De Schakel Gilze / 10 januari.

De ABG gemeenten nodigen u uit voor de theatervoorstelling ‘Praten over morgen’ op 10 januari in Cultureel Centrum de Schakel in Gilze om 19.00 uur. Met een grote dosis humor neemt Helder Theater u mee in het leven van een echtpaar dat de uitdagingen van het ouder worden aangaat. Na de voorstelling kunt u onder het genot van een hapje en een drankje napraten. Toegang is gratis. Reserveren is noodzakelijk!  Bestel op tijd want het aantal kaarten is beperkt en vol=vol! Een kaartje bestelt u via https://ccgr.nl/tickets  of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Of bel naar De Schakel 0161-452009. U kunt de kaarten ook afhalen  bij De Schakel in Gilze. Meer info nodig? Bel 06-43136513

BINGO donderdag 11 januari 2024 in de Geerhof.

Op donderdagmiddag 11 januari is er een echte winter-nieuwjaar-bingo met alweer knallende prijsjes.

Helaas hebben we de kosten voor deelname aan bingo moeten verhogen van €1.00 naar €1.50.

Anja en Toos maken het weer gezellig. Inloop vanaf half 2; de bingo begint om kwart voor 2.

SENIORENEXPO in VELDHOVEN dinsdag 16 januari 2024.

U leest alle informatie op de bijlage. En als u mee wilt: snel opgeven door het strookje in te leveren want er is vanuit Chaam altijd veel belangstelling voor. Het is een bijzonder gezellige Seniorenexpo met veel nieuwtjes, proeverijen, muziek en weetjes. Rond 16.00 uur bent u weer terug in Chaam!

SAUWELEN; 26 januari 2024.

Deze keer geen generale repetitie maar een officiële en complete sauwel avond. Carnavalsvereniging De Bonenpikkers biedt de leden van Seniorenvereniging Chaam deze avond aan tegen een gereduceerd tarief. Lever wel even het strookje en geld in.

Het motto dit jaar is ‘Na 66 jaor nog nie uitgeblust’.  Dus we zijn benieuwd wat ons nog te wachten staat!

VRIJWILLIGERS BEDANKMIDDAG.

Vrijdag 16 februari houden we de traditionele bedankmiddag voor onze vrijwilligers. Immers zonder vrijwilligers zou onze vereniging niet kunnen draaien. De uitnodiging voor deze gezellige bijeenkomst ontvangen zij nog persoonlijk. We maken er weer een gezellige en ontspannen middag van in het Skac.

UW KBO-PAS KWIJT?

Uw pasje kwijtgeraakt? Dan kunt u bij ons uw lidnummer opvragen of eventueel een nieuw pasje aanvragen. U zou het nodig kunnen hebben voor aanbiedingen van Ledenvoordeel of een toegang tot iets.

WAT IS ER TE DOEN IN ONZE REGIO?

22 december/          :  start Kerststallen-route Chaam vanaf 17.00 uur. Route gratis af te halen bij Coop,

t/m 6 januari               Bakkerij Van Gils en Slijterij Van Sundert

24 t/m 30 dec           :  Dagelijkse lichtshow op muziek vanaf 19.00 uur: Horst 13-15

10 januari 2024        : ‘Praten over morgen’. Aangeboden door ABG gemeenten bij de Schakel in Gilze.

14 januari 2024         : Concert Deon, jazz gekoppeld aan wereldmuziek, info; Plusetage (SOB) Baarle Nassau.

6 januari 2024        : Nieuwjaarsconcert Harmonie St Cecilia én Chaamer Kapel in Bellevue om 19.30 uur

21 januari 2024        : Film Elvis in De Boodschap Rijen

Eind januari               :Expositie in De Geerhof met werken van Annemie van Enschot

PROGRAMMA 2024.

Het jaarprogramma is nog niet helemaal rond. Maar hierbij alvast de data van de eerste activiteiten

11 januari 2024           : Bingo in de Geerhof

16  januari 2024           : Senioren Expo in Veldhoven: uitnodiging volgt bij nieuwsbrief december

26 januari 2024            : Sauwelen in het Chaamsche Wapen:

16 februari 2024          : Dankjewel middag vrijwilligers

4 april 2024                    : 1st Chaams Cabaret

18 april 2024                : Jaarvergadering Seniorenvereniging  Chaam in Bellevue

Overig jaarprogramma hopen wij bij de nieuwsbrief van januari te presenteren.

WE KIJKEN SAMEN MET U UIT NAAR HET NIEUWE JAAR 2024!

Met vriendelijke groet,  Seniorenvereniging Chaam