RIK-JOKERTOERNOOI gestart op 4 oktober

Op woensdagmiddag 4 oktober is het toernooi in het Skac in Chaam van start gegaan met veel deelnemers en is inmiddels halverwege. U kunt nog mee doen in Chaam t/m 8 november. Daarna gaat het oernooi verder in Alphen. Alle uitslagen zijn terug te vinden op onze website, onder pagina Activiteiten

Seniorendag 5 oktober

Zoals bovenstaande foto’s laten zien hadden we weer een geslaagde Seniorendag. In zaal Bellevue was weer een lekkere lunch voor iedereen en natuurlijk waren ook onze gasten hierbij aanwezig. Burgemeester Lieke Schuitmaker hield een toespraak waarop ze aangaf kennis te willen maken met onze vereniging en met zoveel mogelijk mensen in onze gezellige gemeente.. Na de lunch was het de beurt aan wethouder Judith van Loon die ons bezig hield met “netwerken” en daarmee aangaf hoe belangrijk een netwerk is. Hierna konden we nog genieten met de band Grey Six met muziek uit de jaren 60 en 70, al bij al een zeer geslaagde middag.

75 + UITJE 27 oktober ‘In den Bockenreyder’ in Esbeek

Bij de Ons van september was de uitnodiging gevoegd. De mensen die zich hebben aangemeld voor  vervoer worden thuis opgehaald en ook weer thuis gebracht.  Dat wordt genieten In den Bockenreyder!

BINGO donderdag 9 november

De 2e donderdag van de maand, dus BINGO!  De ballen rollen, de prijzen vallen. Inloop vanaf half 2, start om 13.45 uur. Entree € 1,--. Leuke animatie in de koudere maanden in de gezellige en behaaglijke Geerhof.

INFORMATIEMIDDAG  ‘Wonen voor senioren, nu en in de toekomst’ vrijdag 10 november

Veel senioren willen in hun huidige woning blijven wonen en dat is ook het beleid van de overheid. Maar is die woning daarvoor geschikt of eenvoudig geschikter te maken? Of is verhuizen toch slimmer? En waar naar toe dan? Wat moet men daarvoor doen? In de bijlage leest u meer over de inhoud van deze bijeenkomst. Het is een onderwerp waarbij u goed geïnformeerd dient te worden. De middag is in het Skac en begint om 14.00 uur. Koffie en thee zijn gratis. Graag even het strookje invullen.

Let op!

Onlangs heeft de overheid een bericht verspreid dat er in nepmails van de gemeentelijke belastingen en waterschappen verzonden zijn met het verzoek om met uw telefoon de QR code te scannen en openen. Doe dit nietDit zijn phishingmails, de overheid zal dit nooit aan u vragen.

Verkiezingen woensdag 22 november

De Tweede Kamerverkiezingen worden gehouden op woensdag 22 november 2023.  Verkiezingen vormen het fundament van onze democratie en daarom is het belangrijk dat ook u, als senior, uw stem laat horen. Ook in onze gemeente worden er weer stemlokalen ingericht waar u terecht kunt om uw stem uit te brengen. De locatie van het stemlokaal staat vermeld op uw stempas. Wanneer u niet in de gelegenheid bent zelf een stem uit te brengen, kunt u ook iemand een volmacht geven om in uw plaats te stemmen. Vergeet niet om samen met de stempas ook uw identiteitsbewijs mee te nemen.

ENERGIETOESLAG / / HULP/ TIPS voor financiële vragen

Als uw inkomen lager is dan 120% van het sociaal minimum heeft u recht op energietoeslag. Neem hiervoor contact op met de gemeente. Heeft u hierbij ondersteuning nodig, bel met Chris van Bezouw tel. 06-30963918 of met Jacques Schram tel. 0161-491264. Deze mensen kunt u ook aanspreken als u financiële steun nodig heeft voor het bezoeken van onze activiteiten, voor welke u een eigen bijdrage dient te betalen zoals  b.v. binnen-buitenfitness, dagreis of Kerstviering. De gemeente heeft hiervoor een speciaal fonds. Uw aanvraag wordt discreet behandeld. https://www.alphen-chaam.nl/sociaalcultureelfonds.html   U kunt met uw vragen ook terecht bij Johan Eeftink, ambtenaar van de gemeente, bij het budgetcafé in het Trefpunt in Alphen. Daar is elke dinsdag spreekuur van 9.00 uur tot 10.30 uur.

RABO CLUBSUPPORT

Dankzij de vele stemmen van onze senioren en anderen heeft de actie het mooie bedrag opgeleverd van

€ 709.86. Iedereen heel erg bedankt aan degenen, die gestemd hebben op Seniorenvereniging Chaam.

Dit bedrag besteden we om u nog beter te voorzien van actuele informatie en voor het mogelijk maken

van activiteiten. Ondanks de strubbelingen in het begin van de stemperiode; een mooi resultaat!

Wat is er nog te doen?

28 oktober       Rondleiding Kasteel van Breda: Informatie zie www.gildebaronie.nl

29 oktober       IVN wandeling Gorp en Leij in Goirle, 10.00 uur – 12.00 uur. Start vanaf Parkeerplaats Nieuwe Hoef Gorp de Leij 1, Goirle.

5 november    Harmonie St Cecilia met het Bredaas mannenkoor in de kerk H. Antonius Abt Chaam om 14.00 uur. Kaarten à € 15.00 vooraf bestellen of aan de deur.

8 november     Muziek in de Geerhof, Grensmuzikanten vanaf 13.30 uur, iedereen welkom

26 november   Intocht Sint Nicolaas in Chaam.

JAARPROGRAMMA  2023:

27 oktober                     : 80 + en mindervalide leden-uitje naar ‘In den Bockenreyder’ in Esbeek

9 november                   : Bingo in de Geerhof

10 november                : Informatiebijeenkomst in het Skac: Wonen voor senioren, nu en in de toekomst

6 december                   : Workshop bloemschikken : Kerst

10 december                 : Kerstconcert André Rieu in Mecc Maastricht

12 december                 : Kerstviering in het Chaamsche Wapen

14 december                 : Kerstbingo in de Geerhof

Seniorenvereniging Chaam

Op www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke e-mailadressen .