HERFST

Als u deze nieuwsbrief leest is de herfst  begonnen, dat betekent dat de meeste mensen de vakanties achter de rug hebben en de activiteiten van de seniorenvereniging van start zijn gegaan.

‘AAN TAFEL’ donderdag 28 september

Eetcafé Jo’s zal die avond vol zijn met Chaamse senioren die gaan genieten van een heerlijk menu.

Samen aan tafel is gezellig!.  Klik hier voor enkele mooie foto's

REGIONAAL RIK-JOKERTOERNOOI vanaf  4 oktober

Op woensdagmiddag 4 oktober gaat in Chaam het regionaal rik- en jokertoernooi van start in het Skac aan de Gilzeweg. Tot 8 november zal er op 6 opeenvolgende woensdagmiddagen gespeeld worden.  Inschrijven om 13.15 uur. Deelname per keer: € 2,50. U mag iedere woensdag komen, maar ook eenmalig! Vindt u het leuk ook eens met andere mensen uit de regio te kaarten: kom dan zeker !

SENIORENDAG donderdag 5 oktober bij Bellevue

In de eerste week van oktober is er in heel Nederland extra aandacht voor de senioren; vooral voor degenen die zich alleen of eenzaam voelen. Daarom komen wij als Seniorenvereniging bij elkaar.  We beginnen die middag met een goed verzorgde Brabantse koffietafel. Burgemeester Lieke Schuitmaker komt kennismaken met onze seniorenvereniging. Na de pauze, met een drankje, is er nog voldoende tijd en ruimte voor animatie met gezellige muziek uit de jaren 60 & 70. Graag strookje inleveren uiterlijk 2 oktober.

WORKSHOP BLOEMSCHIKKEN woensdag 11 oktober: HERFST

De mooie zomer is echt voorbij op het moment dat u o.l.v.  Rumolda  van Gestel een mooi herfststuk gaat maken. Zie bijgaande informatie op de uitnodiging. U kunt inschrijven en betalen tot uiterlijk 4  oktober.

BINGO donderdag 12 oktober

Ook de bingo is weer van start gegaan , elke  2e donderdag van de maand dus BINGO!  De ballen rollen en de prijzen vallen vanzelf. Inloop vanaf half 2. De bingo begint om 13.45 uur. Bingokaart; € 1,--. Er is veel animo om mee te doen maar sommige mensen kunnen wel wat hulp gebruiken, fijn als u als vrijwilliger  een keer wilt komen helpen!

OPFRISMIDDAG VERKEER 20 oktober

Verkeersdeskundige Wim in ’t Veld zal ons bijpraten over veranderingen op het gebied van verkeersregels en alles wat verder belangrijk is om veilig aan het verkeer te kunnen blijven deelnemen. Vrijdag 20 oktober om 14.00 uur in het Skac,. Deelname aan deze middag is gratis! Koffie/thee wordt u aangeboden door Seniorenvereniging Chaam. Wilt u graag deelnemen, lever dan het ingevulde strookje in bij onze penningmeester Bart Verkooijen, Brouwerij 44. Uiterlijk zaterdag 14 oktober!

OMNIA-training start in oktober

Bij deze activiteit  bij FITTO van MTC de Praktijk aan de Werf is nog ruimte voor deelname.

Gezond bewegen om uw stabiliteit te behouden onder deskundige leiding van een sportcoach.  U wilt nog graag meedoen en heeft zich nog niet opgegeven. Neem even contact op met Bart Verkooijen tel. 06-83405544. Hij kan u alle informatie geven.

80+ EN  MINDERVALIDE LEDEN UITJE  gaat naar ‘ In den Bockenreyder’ op  vrijdag 27 oktober

Ieder jaar organiseren we een uitje voor de 80-plussers en mindervalide leden.

Deze keer gaan naar ‘In den Bockenreyder’ in Esbeek om te lunchen. Het vervoer wordt door ons verzorgd. Zie de bijlage; graag het strookje inleveren uiterlijk 20 oktober bij Brouwerij 44.

INCASSO

De penningmeester zal half oktober bij verschillende leden nog het volgende incasseren:

Nieuwe leden: Halfjaarlijkse of jaarlijkse contributie

Bridge: Nieuwe deelnemers  €10,-- voor bijdrage aan materiaal € 10,-- en contributie: € 15,--

Bewegen: Buiten- en binnen-fitness: 1e deel van 2023-2024: € 50,--

Fitto Training: 1ee deel 2023-2024: € 50,--

Linedance:1e deel 2023-2024: € 50,--

MANTELZORGCOMPLIMENT

Het mantelzorgcompliment is een erkenning voor de mantelzorger. Iedere gemeente kan naar eigen inzicht vorm geven aan een financiële waardering. Mantelzorgers zijn mensen die langdurig en onbetaald zorgen voor mensen met een chronische ziekte, een handicap of mensen die hulpbehoevend zijn. Dit kan een partner, ouder of kind zijn maar ook een ander familielid, vriend of kennis.

U kunt het mantelzorgcompliment aanvragen bij de gemeente of deze ophalen bij de bibliotheek in Chaam. Staat u als mantelzorger geregistreerd bij Contour de Twern? Dan krijgt u het aanvraagformulier toegestuurd per post. Tot 1 december 2023 kunt u de aanvraag indienen.. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met Alma Patist van het Dorpsteam. Zij is bereikbaar op 088 -605 0 605 op werkdagen tussen 9 uur en 10.30 uur.

BUDGETCAFÉ

Onze gemeente heeft een zgn. Budgetcafé waar u terecht kunt met vragen op financieel gebied. Ambtenaar Johan Eeftink kan u  informatie geven over aanvragen voor o.a. energie-, zorg- en huurtoeslagen en u advies en tips geven op financieel gebied. U bent welkom op dinsdag van 9.00 tot 10.30 uur in Het Trefpunt bij Cultureel Centrum Den Heuvel, Heuvelstraat 5 , Alphen

REGIO TIPS :

30 september               : Rik en Joker marathon van 11.00 uur tot 23.00 uur in zaal Welkom in Alphen

13 oktober                     : Viering 80- jarig bestaan Kapel Onze Lieve Vrouw Ter Sneeuw om 18.30 uur in de

RK kerk en daarna processie naar het’ kapelleke’.

28 september : Aan Tafel bij JO’s : uitnodiging zie bijlage

4 okt t/m 8 nov            : Regionaal rik-jokertoernooi op 6 opeenvolgende woensdagen in het Skac

5 oktober                       : Seniorenmiddag bij Bellevue

11 oktober                     : Workshop bloemschikken: Herfst

12 oktober                     : Bingo in de Geerhof

20 oktober                     : Opfrismiddag Verkeer in het Skac

27 oktober                     : 80 + en mindervaliden uitje naar ‘In den Bockenreyder’ in Esbeek

9 november                   : Bingo in de Geerhof

10 november                : Informatiebijeenkomst in het Skac. Wonen voor senioren, nu en in de toekomst

6 december                   : Workshop bloemschikken : Kerst

10 december                 : Kerstconcert André Rieu in Mecc Maastricht

12 december                 : Kerstviering

14 december                 : Kerstbingo in de Geerhof

Op www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke e-mailadressen .