Nieuwsbrief  Seniorenvereniging Chaam  juli 2023

HET IS INTUSSEN ZOMERVAKANTIE……..

Dat betekent dat er deze maand geen ONS verschijnt, maar we willen u wel graag op de hoogte houden van alles wat er zoal op de agenda staat en even terugblikken naar de voorbije gebeurtenissen.

De activiteiten van onze vereniging staan op een wat lager pitje. De onderlinge competities liggen stil. Op de nieuwsbrief van augustus melden we wanneer alle nevenactiviteiten en bijeenkomsten herstarten.

Als u erover denkt  bij een activiteitengroep als b.v. jeu de boules, kaarten, biljarten, koersbal, wandelgroep, line-dance o.i.d. aan te sluiten, neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden. Ze kunnen u van alle informatie voorzien. Iedereen is van harte welkom en bewegen is belangrijk, maar ook mogen we de onderlinge contacten en gezelligheid van samen dingen ondernemen niet vergeten.

GEERHOF/ Renovatie grand café

Intussen is ons gedeelte in de Geerhof weer bruikbaar, er ligt een mooie vloer in en ook de wanden hebben een nieuwe kleur gekregen, zodat we in een gezellige ruimte kunnen genieten van onze activiteiten.

Met dank aan Erik van den Ende die ons fantastisch heeft  geholpen met de verplaatsing en terugplaatsing van de biljarts. In het grand café worden door Thebe nieuwe meubels geplaatst; wij, als Seniorenvereniging  houden onze meubels; we gaan deze wel schoonmaken.

TERUGBLIK OP AFGELOPEN PERIODE

Zomeravondconcert 4 juli door harmonie St Cecilia op het terras van de Geerhof

Ondanks er af en toe wat regen viel was het een goed bezocht en gezellig concert.

Iedereen  kon onder de overkapping of de grote parasols onder het genot van een kopje koffie of iets anders naar de muziek luisteren. Met dank aan de vrijwilligers die ieder hebben voorzien van consumpties .

BIĖNNALE 15 juli

Afgelopen zaterdag 15 juli bezochten we de Kunst Biënnale in de Heilige Driehoek in Oosterhout. Zou u niet op de hoogte zijn van wat met deze heilige Driehoek wordt  bedoeld, dit gebied in Oosterhout omvat 3 kloosters , St Catharinadalpriorij van de zusters Norbertinessen, ook  bekend van het TV programma Kloostergasten met Astrid Joosten, de Onze Lieve Vrouwe Abdij van de zusters Benedictinessen en de Paulusabdij voorheen van de monniken Benedictijnen, nu van de Franse geloofsgemeenschap Chemin Neuf. Onder leiding van een goed geïnformeerde gids zijn we door dit gebied gewandeld en zijn de bijzondere kunstwerken toegelicht en meestal speciaal gemaakt zijn voor deze 6-weekse kunstmanifestatie. Het was de derde Biënnale met deze keer als thema ‘Geloof ‘. Wederom was het een bijzondere ervaring om in deze gastvrije en bijzondere omgeving te mogen vertoeven.

E-MAILADRESSEN  Culturele uitstapjes Wilt u op de hoogte zijn of gehouden worden van culturele uitstapjes, bezoekjes of activiteiten, geef u dan op . Het  is het van belang dat we beschikken over uw juiste  e-mailadres en dat blijkt niet altijd zo te zijn. Geef  s.v.p. uw juiste e-mailadres door:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

FIETSVIERDAAGSE  Kruisboogvereniging Oefening Kweekt Kunst en Het Chaamsche Wapen

organiseren vanaf dinsdag 15 tot en met vrijdag 18 augustus de zevende Chaamse Fietsvierdaagse.

Vier dagen fietsen in de regio met per dag een route van 25 of 35 kilometer. Dagelijks kan er gestart worden bij Het Chaamsche Wapen tussen 12:30 uur  en 18:30 uur. Natuurlijk kunt u er ook voor kiezen om één dag mee te fietsen. De weekkaart kost € 10,00 en wanneer u per dag inschrijft betaalt u € 3,00 per dag.

BOOTJE VAREN

Zou u het leuk vinden om nog deze zomer in augustus of september een ochtend of een middag een boottocht te maken over de Bredase Singels o.l.v. een schipper/ gids? We kunnen u vertellen dat het een heel leuke ervaring is om de stad vanaf het water te bewonderen.

Geef even door als mee zou willen, we gaan dan  proberen een datum te prikken en een vaartocht te reserveren. Over de kosten zullen we u dan nog informeren.

Graag nog deze maand  juli reageren. Het is een zeer geliefde en populaire activiteit in Breda.

ZOMERTIPWees in deze zomertijd extra alert: houd uw ramen en deuren gesloten tegen insluipers!

Laat geen onbekenden binnen, wat ze ook verzinnen! Koop niet aan de deur.

Blijf oplettend op uw bankzaken: Cybercrime: iedereen kan slachtoffer worden! Wees dus alert!

Geld overmaken naar een zogenaamd veilige kluis? Pas op, dat is niet pluis!

13 augustus     : 09.30 uur Kerkelijke viering bij kapel OL Vrouw ter Sneeuw

13 augustus     : Jaarmarkt

15/18 aug        : Fietsvierdaagse Oefening Kweekt Kunst en Chaamsche Wapen

27 augustus     : Fietsdag De Schakel

Nog tijd over en graag wat doen? Uitgeverij Em. De Jong vraagt bezorgers voor Ons Weekblad en senioren zijn populair. U ontvangt hiervoor een kleine vergoeding. Bel of app naar 06-2141 8975 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

JAARPROGRAMMA 2023

29-30-31 aug : 3-Daagse reis
12 september : Kringbedevaart Meersel-Dreef: uitnodiging volgt nog.
28 september : Aan Tafel bij JO's
4 Oktober : Start regionaal rik-jokertoernooi
5 oktober : Seniorendag
11 oktober : Workshop bloemschikken: Herfst
20 oktober : Informatiebijeenkomst: Opfriscursus Verkeer
6 december : Workshop bloemschikken:  Kerst
12 december : Kerstviering
..   december : Bezoek kerstmarkt en/of theateroptreden van ………??

BESTUUR SENIORENVERENIGING CHAAM

Per 20 april 2023 bestaat het bestuur van Seniorenvereniging Chaam uit onderstaande leden;

Elly De Swart voorzitter  tel. 06-2330 7324   Jef van Gerven tel. 06-83550384
Petra Verhoeven secretariaat     tel. 06-5199 6790    Bea van Hoogstraten  tel. 0161-491990
Bart Verkooijen penningmeester tel. 06-8340 5544   Jack van Gestel  tel.0161-795075
Els Magermans activiteiten tel. 0161-491916

Op www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke email-adressen.