Nieuwsbrief  Seniorenvereniging Chaam  juni 2023

HET ZOMERT…….We genieten van het mooie weer; we zijn  buiten of we blijven binnen als het echt té warm is.

We wandelen en fietsen in en rond ons mooie Chaam. Sommigen van ons trekken verder het land of de wijde wereld in. Senioren blijven actief en genieten zoveel het kan!

Als u fietst, denk dan aan uw veiligheid en fiets zoveel mogelijk met een fietshelm op. Onze overeenkomst met fietsenwinkel ‘de Acht’ geldt nog steeds; schaf dus met korting een fietshelm aan!

De activiteiten van onze vereniging staan op een wat lager pitje. De onderlinge competities liggen zowat stil. Op de nieuwsbrief van juli/augustus zullen we melden wanneer alle nevenactiviteiten en bijeenkomsten herstarten.

Als u erover denkt  bij een activiteitengroep als b.v. jeu de boules, kaarten, biljarten, koersbal, wandelgroep, line-dance o.i.d. aan te sluiten, neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden. Ze kunnen u van alle informatie voorzien.

ZOMERAVONDCONCERT op het terras bij De Geerhof 4 juli

Tradities zijn er om in stand gehouden te worden!

Als de zomervakantie bijna van start gaat, geeft harmonie St Cecilia nog een ontspannen zomeravondconcert op het terras van de Geerhof. Gewoontegetrouw begint Jong Cecilia, deze jonge muzikanten mogen het voortouw nemen en laten zien en horen wat er op muzikaal gebied in ons Chaam in de toekomst te verwachten is. Daarna nemen de volwassen muzikanten het over en zij zullen ons zeker in zomerse muzikale sferen brengen. Aanvang: 19.30 uur op het terras bij de Geerhof. Altijd gezellig. Welkom!

BIĖNNALE 15 juli / Culturele activiteit

In juni en  juli vormen de drie kloosters in de zgn. heilige Driehoek in Oosterhout voor de derde keer het bijzondere toneel voor een hedendaagse kunstbiënnale. Wederom zullen  we een bezoek brengen aan  deze internationale kunstmanifestatie op deze sfeervolle locatie. Er is al voor ons een rondleiding geboekt op zaterdag 15 juli om 13.00 uur. Voor meer informatie mail;  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of google www.h3hbiennale.nl

GEERHOF/ Renovatie grand café

Vanaf 30 juni kunt u enige overlast ondervinden in het grand café van de Geerhof . Er wordt een nieuwe PVC-vloer gelegd. Dit werk zal in 2 gedeelten gebeuren. Op maandag 3 juli wordt gestart in ons eigen gedeelte bij de biljarts. Deze ruimte is dan niet toegankelijk. En biljarten is dan niet mogelijk!

Wel wordt er op dinsdagavond 4 juli met het zomeravondconcert voor gezorgd dat de toiletten en de bar bereikbaar zijn. Vanaf 17 juli zal het gedeelte van het Grand Café van Thebe worden aangepakt. In de week van 24 juli zal dit werk hopelijk klaar zijn.

3-DAAGSE REIS

Nogmaals, we vinden het erg jammer dat het dit jaar niet is gelukt om voor een acceptabele prijs een

3-daagse reis voor onze vereniging te boeken. Dus gaat deze reis dit jaar niet door! Natuurlijk houden we u op de hoogte over de plannen voor volgend jaar!

E-MAILADRESSEN  Culturele uitstapjes

Wilt u op de hoogte zijn of gehouden worden van culturele uitstapjes, bezoekjes of activiteiten dan is het van belang dat we op de hoogte zijn van uw juiste  e-mailadres en dat blijkt niet altijd zo te zijn. Soms is dat veranderd. Geef  s.v.p. uw juiste e-mailadres door aan;  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

U zult dan weer van alle informatie voorzien worden.

FIETSVIERDAAGSE  Kruisboogvereniging Oefening Kweekt Kunst en Het Chaamsche Wapen

organiseren van dinsdag 15 tot en met vrijdag 18 augustus de zevende Chaamse Fietsvierdaagse.

Vier dagen fietsen in de regio met per dag een route van 25 of 35 kilometer. Dagelijks kan er gestart worden bij Het Chaamsche Wapen tussen 12:30 uur  en 18:30 uur. Natuurlijk kunt u er ook voor kiezen om één dag mee te fietsen. De weekkaart kost € 10,00 en wanneer u per dag inschrijft betaalt u € 3,00 per dag.

Ook zin in een gezellig fietsuitje; dan kunnen wij u deze vier dagen van harte aanbevelen

ZOMERTIPS

Wees in deze zomertijd extra alert: houd uw ramen en deuren gesloten tegen insluipers!

Laat geen onbekenden binnen, wat ze ook verzinnen! Koop niet aan de deur.

Blijf oplettend op uw bankzaken: Cybercrime: iedereen kan slachtoffer worden! Wees dus alert!

Geld overmaken naar een zogenaamd veilige kluis? Pas op, dat is niet pluis!

8  juli                  : Feestelijk concert van harmonie St Cecilia op het marktplein; aanvang 20.00 uur/ gratis!

26 juli                 : Acht van Chaam

15/18 aug        : Fietsvierdaagse Oefening Kweekt Kunst en Chaamsche Wapen

13 augustus     : 09.30 uur Kerkelijke viering bij kapel OL Vrouw ter Sneeuw

13 augustus     : Jaarmarkt

27 augustus     : Fietsdag De Schakel

Nog tijd over en graag wat doen? Uitgeverij Em. De Jong vraagt bezorgers voor Ons Weekblad en senioren zijn populair. U ontvangt hiervoor een kleine vergoeding. Bel of app naar 06-2141 8975 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

JAARPROGRAMMA 2023

4 juli Zomeravondconcert door harmonie St Cecilia op het terras van de Geerhof
15 juli  : Bezoek aan de Biënnale in Oosterhout
29-30-31 aug : 3-Daagse reis
12 september : Kringbedevaart Meersel-Dreef: uitnodiging volgt nog.
28 september : Aan Tafel
4 Oktober : Start regionaal rik-jokertoernooi
5 oktober : Seniorendag
11 oktober : Workshop bloemschikken: Herfst
20 oktober : Informatiebijeenkomst: Opfriscursus Verkeer
6 december : Workshop bloemschikken:  Kerst
12 december : Kerstviering
..   december : Bezoek kerstmarkt en/of theateroptreden van ………??

BESTUUR SENIORENVERENIGING CHAAM

Per 20 april 2023 bestaat het bestuur van Seniorenvereniging Chaam uit onderstaande leden;

Elly De Swart voorzitter  tel. 06-2330 7324   Jef van Gerven tel. 06-83550384
Petra Verhoeven secretariaat     tel. 06-5199 6790    Bea van Hoogstraten  tel. 0161-491990
Bart Verkooijen penningmeester tel. 06-8340 5544   Jack van Gestel  tel.0161-795075
Els Magermans activiteiten tel. 0161-491916

Op www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke email-adressen.