EVEN TERUGKIJKEN

Tijd vliegt, we zijn alweer een eind op weg in 2023. Als we even terugkijken, denken we vooral aan onze persoonlijke ervaringen in dit jaar. Het is een hectische tijd. Ons leven verandert in rap tempo.

Het is goed aangesloten te zijn bij Seniorenvereniging Chaam; we blijven elkaar in kleine en grote groepen ontmoeten. En ook hebben we aandacht voor veiligheid en wonen. We kijken terug op een goede ledenjaarvergadering in april, gezellige avonden bij 1e Chaams Cabaret en het sauwelen , op de  bloemschik activiteit, waarvoor steeds meer belangstelling is en op de wekelijkse activiteiten die heel trouw worden bezocht en superbelangrijk zijn.  Ze geven onze Seniorenvereniging glans!

BIJZONDERE SENIOR: JAN OLIESLAGERS

We vinden het een eer u het volgende te kunnen melden. Op 5 mei jl. werd Jan Olieslagers als lid van de loopgroep Chaam gevolgd door de NOS. U heeft het die dag op het NOS-journaal kunnen zien. Jan heeft samen met burgemeester Lieke Schuitmaker de bevrijdingsvlam in Wageningen opgehaald en samen met de loopgroep in de nacht van 5 mei in estafette naar Chaam gebracht om het vuur in Chaam opnieuw te laten branden.

Jan, gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie, je bent en blijft een voorbeeld voor iedereen.

‘Bewegen is gezond, blijf het vooral doen in alle vrijheid’!

CURSUS DIGIVITALER

Deze cursus van 4 bijeenkomsten gaat op vrijdag 26 mei (9.30-11.30uur) van start. Basiskennis voor het gebruik van een computer is hierbij nodig.

Huisartsen, ziekenhuizen en zorgaanbieders bieden tegenwoordig afspraken en informatie digitaal aan in ‘Uw dossier’ of b.v. ‘Mijn Amphia’. In deze cursus leert u in een kleine groep hoe u uw dossier kunt lezen en beheren. Meld u aan via www.theek5.nl/digisterker.

CURSUS ‘HAAL MEER UIT JE MOBIELE TELEFOON’

Vanwege grote belangstelling vindt er een herstart plaats van 3 lessen. De cursus is op donderdagmiddag 25 mei, 1 en 8 juni in het Skac van 14.00 – 16.00 uur. Opgeven via www.theek5.nl/digisterker.

ZOMERDAGREIS ‘Het Loo’ woensdag 7 juni

Deze geheel verzorgde dagreis wordt heel bijzonder. We beginnen met koffie of thee en lekkers bij de Geerhof om daarna te vertrekken richting Apeldoorn. Het wordt een mooie dag en we hopen rond 21.30 uur  gezond en wel terug te keren in Chaam.

BINGO donderdag 8 juni in de Geerhof

Op donderdagmiddag 8 juni is het de laatste bingo voor de zomerstop ingaat. Anja en Toos hebben natuurlijk weer voor leuke zomerprijsjes gezorgd. Inloop vanaf half 2. De bingo begint om kwart voor 2.

BIĖNNALE

In juni en  juli vormen de drie kloosters in de zgn. heilige Driehoek in Oosterhout voor de derde keer het bijzondere toneel voor een hedendaagse kunstbiënnale. Wederom willen we een bezoek brengen aan  deze internationale kunstmanifestatie, op deze sfeervolle locatie. Bij voldoende belangstelling gaat deze activiteit door en zullen we een rondleiding boeken. Voor meer informatie mail;  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of google www.h3hbiennale.nl

ZOMER 2023

We hopen natuurlijk samen van een mooie zomer te kunnen genieten, we kunnen wandelen en fietsen in en om ons mooie Chaam; we eten asperges, aardbeien en vieren Chaamse kermis en bezoeken ‘de Acht’.

Vermijd de drukke punten en momenten. Denk aan uw veiligheid in en rond uw huis en op de fiets.

Als u minder goed bent op beweeggebied kunt u op woensdagochtend onder leiding van een sportcoach van de gemeente deelnemen aan de zit-gym in het Skac bij ‘Effe Buurten’, ook buiten onze vereniging om. U kunt zich aanmelden bij ‘Effe Buurten’. Ook de heren zijn welkom. Na afloop kunt er een kopje koffie of thee drinken.

We organiseren nog een gezellig zomeravondconcert op 4 juli samen met de Chaamse Harmonie

De beweeggroepen gaan nog even door; de biljarters zijn klaar met de competitie; het rikken en jokeren gaat rustig door evenals het handwerken. De deelnemers aan koersbal en jeu de boules gaan de hele zomer door, zo ook de meeste wandelaars.

Veel van deze groepen hebben een groepsapp aangemaakt en het is fijn dat zij elkaar zo op de hoogte kunnen houden van het wel/niet doorgaan.

De bridge ligt nu stil en start vanaf maandag 11 september weer op. Wilt u ook graag mee gaan doen dan kunt u zich aanmelden bij Maria Adams tel. 06-10787454 of  bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Er is plaats voor 48 leden = 24 paren. Daarna is er een wachtlijst.

Degenen die al lid zijn van deze groep hoeven zich niet te melden; zij krijgen per mail automatisch bericht.

3-DAAGSE REIS

We vinden het erg jammer dat het dit jaar niet is gelukt om voor een acceptabele prijs een 3-daagse reis voor onze vereniging te boeken. Dus gaat deze reis dit jaar niet door! We zijn al wel bezig met de voorbereidingen voor het volgend jaar en hebben al iets op het oog, Natuurlijk houden we u op de hoogte!

26 mei  : Aan Tafel : we gaan weer uit eten: klik hier voor meer info
7 juni : Dagreis met rondrit langs koninklijke bezienswaardigheden én bezoek aan Paleis ’t Loo
4 juli : Zomeravondconcert door harmonie St Cecilia bij de Geerhof
29-30-31 aug : 3-Daagse reis
28 september : Aan Tafel
5 oktober : Seniorendag
11 oktober : Workshop bloemschikken: Herfst
20 oktober : Informatiebijeenkomst: Opfriscursus Verkeer
6 december : Workshop bloemschikken:  Kerst
12 december : Kerstviering
..   december : Bezoek kerstmarkt en/of theateroptreden van ………??

BESTUUR SENIORENVERENIGING CHAAM

Per 20 april 2023 bestaat het bestuur van Seniorenvereniging Chaam uit onderstaande leden;

Elly De Swart voorzitter  tel. 06-2330 7324   Jef van Gerven tel. 06-83550384
Petra Verhoeven secretariaat     tel. 06-5199 6790    Bea van Hoogstraten  tel. 0161-491990
Bart Verkooijen penningmeester tel. 06-8340 5544   Jack van Gestel  tel.0161-795075
Els Magermans activiteiten tel. 0161-491916

Op www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke email-adressen.