Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

SENIORENVERENIGING CHAAM STAAT NOG STEEDS VOOR ŪW BELANG!

Als u vragen heeft op sociaal-maatschappelijk gebied: vraag het onze VOA’s, Jan Rops tel. 0161-492892 of Toos Aarts tel. 0161-491949. Zij kunnen u begeleiden naar het juiste zorgloket of instantie inzake de hulpverlening.

Als U vragen heeft m.b.t het invullen van uw belastingformulieren, dan kunt u bellen met Chris van Bezouw tel. 06-3096 3918 of Jacques Schram tel. 0161-491264.

De juridische helpdesk van KBO-Brabant is bereikbaar onder tel nr 073-644 4066.

Heeft u vragen van allerlei aard, dan zijn de bestuursleden van Seniorenvereniging Chaam altijd bereid u verder op weg te helpen.

De namen met telefoonnummers staan aan de achterkant van deze nieuwsbrief vermeld.

BINGO donderdag 11 mei in de Geerhof

Op donderdagmiddag 11 mei is er weer een leuke bingo met alweer knallende prijsjes.  Inloop vanaf half 2. De bingo begint om kwart voor 2. Anja en Toos hebben weer enthousiast ingekocht om er weer een leuke middag van te maken.

E-CHOPPER ROUTE IN EN OM CHAAM OP 11 MEI  (dus niet op 24 mei!)

We trekken er op uit!

Een activiteit die we speciaal organiseren voor de jongere senioren. Maar dat wil niet zeggen dat als u wat ouder bent, u niet mee mag of kunt. Natuurlijk kan dat!

In samenwerking met fietsenwinkel De Acht is een speciale route samengesteld. Als u nog graag meewilt, dan even bellen met Bart Verkooijen tel. 06-83405544.

AAN TAFEL ‘ bij Klein Amerika op vrijdag 26 mei

De uitnodiging om ‘Aan Tafel’ te gaan bij Klein Amerika vindt u als bijlage bij de deze nieuwsbrief. U bent welkom vanaf 17.30 uur in de achterzaal en om 18.00 uur kunnen we samen  ‘Aan Tafel’. We kunnen kiezen uit een driegangen keuzemenu. Graag opgeven door het strookje uiterlijk 16 mei in te leveren. U bent van harte welkom.

DAGREIS ‘BEZOEK aan HET LOO 7 juni

De reiscommissie van Seniorenvereniging Chaam is blij u een mooie, geheel verzorgde dagreis aan te kunnen bieden: ‘Een koninklijk dagje uit’ in en om het mooie Apeldoorn. Deze dagreis wordt verzorgd door Sabeh Tours. De touringcar is uitgerust met een rolstoellift. We hebben getracht met alle mogelijkheden rekening te houden, ook als u wat slechter ter been bent. Alle details staan uitgebreid vermeld in de tweezijdig afgedrukte uitnodiging.

Lever het strookje tijdig in en ga genieten van dit koninklijk uitstapje.  Vol= vol!

CULTUUR ; GEEF ONS TIPS!

Een paar keer per jaar organiseren we culturele uitstapjes naar b.v. een kasteel, synagoge, heemtuin, museum, een open dag, Breda Photo, expositie, rondleiding, stads -of wijkwandeling, kunstexpositie Biënnale Oosterhout en nog meer, bij voorkeur o.l.v. een rondleider of gids.

Mocht u zelf een leuk idee hebben , geef ons dit door aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we gaan kijken of we hieromtrent iets kunnen organiseren.

ALGEMENE LEDENJAARVERGADERING SENIORENVERENIGING CHAAM donderdag 20 april

Donderdag 20 april vond de Algemene Ledenvergadering plaats.

De agendapunten werden vlot afgehandeld incl. de financiële jaarstukken 2022 en de begroting 2023. De contributie is verhoogd per 1 januari 2024 naar € 24,-- pp/per jaar.

Bea van Hoogstraten, Els Magermans en Bart Verkooijen zijn herkozen als bestuurslid. Fran Kusters was niet herkiesbaar. Petra Verhoeven werd door het bestuur voorgesteld als bestuurslid en met een meerderheid van stemmen gekozen. Ze neemt in het bestuur de functie van het secretariaat op zich.

Na de pauze mochten we genieten van een boeiende presentatie ondersteund met lichtbeelden door onze speciale gastspreker. Hij vertelde ons over ; ‘Het dorp vroeger en nu’. Wat er zoal de afgelopen zestig jaar veranderd is in het dialect en de dorpen in Nederland. WIM DANIELS, een speciale gast dus, bekend o.a. van TV, zijn boeken, taalkunstenaar,  presentator en acteur.

We zijn er trots op dat Wim Daniëls naar onze Seniorenvereniging wilde  komen.

CURSUS DIGIVITALER

Deze cursus van 4 bijeenkomsten gaat pas op vrijdag 26 mei (9.30-11.30uur) van start maar brengen we opnieuw onder de aandacht. Basiskennis voor het gebruik van een computer is hierbij nodig.

Huisartsen, ziekenhuizen en zorgaanbieders bieden tegenwoordig afspraken en informatie digitaal aan in ‘Uw dossier’ of b.v. ‘Mijn Amphia’. In deze cursus leert u in een kleine groep hoe u uw dossier kunt lezen en beheren. Meld u alvast nu aan bij de bibliotheek of via  www.theek5.nl/digisterker.

CURSUS ‘HAAL MEER UIT JE MOBIELE TELEFOON’

Vanwege grote belangstelling vindt er een korte herstart plaats van 3 lessen: Haal meer uit je mobiele telefoon”. De cursus is op donderdagmiddag 25 mei en 1 en 8 juni in het Skac van 14.00 – 16.00 uur. Opgeven via de bibliotheek.

JAARPROGRAMMA 2023

11 mei  : Activiteit voor jongere senioren : e-chopper route !
26 mei  : Aan Tafel : we gaan weer uit eten: klik hier voor meer info
7 juni : Dagreis met rondrit langs koninklijke bezienswaardigheden én bezoek aan Paleis ’t Loo
4 juli : Zomeravondconcert door harmonie St Cecilia bij de Geerhof
29-30-31 aug : 3-Daagse reis
28 september : Aan Tafel
5 oktober : Seniorendag
11 oktober : Workshop bloemschikken: Herfst
20 oktober : Informatiebijeenkomst: Opfriscursus Verkeer
6 december : Workshop bloemschikken:  Kerst
12 december : Kerstviering
..   december : Bezoek kerstmarkt en/of theateroptreden van ………??

BESTUUR SENIORENVERENIGING CHAAM

Per 20 april 2023 bestaat het bestuur van Seniorenvereniging Chaam uit onderstaande leden;

Elly De Swart voorzitter  tel. 06-2330 7324   Jef van Gerven tel. 06-83550384
Petra Verhoeven secretariaat     tel. 06-5199 6790    Bea van Hoogstraten  tel. 0161-491990
Bart Verkooijen penningmeester tel. 06-8340 5544   Jack van Gestel  tel.0161-795075
Els Magermans activiteiten tel. 0161-491916