SENIORENVERENIGING CHAAM STAAT NOG STEEDS VOOR ŪW BELANG!

In het voorjaar komen er verzoeken bij iedereen binnen vanuit de Samenwerkende Belastingdienst, Gemeente, Waterschap en andere instanties voor jaarlijkse heffingen en betalingen. Als u problemen heeft met de behandeling óf bezwaar wilt maken tegen het bij u opgelegde betalingsverzoek, dan staat in noodgevallen evt. Seniorenvereniging Chaam voor u klaar met belastinghulpen Chris van Bezouw tel. 06-30 96 39 18  en Jacques Schram tel. 0161- 491264. U kunt hiervoor ook terecht bij de juridische helpdesk van KBO-Brabant tel. 073-644 40 66 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zij staan allen voor uw belang!

De VOA’s ( Vrijwillige Ouderen Adviseurs) staan óók voor uw belang in het kader van het sturen naar de juiste instantie inzake de hulpverlening. Jan Rops tel. 0161-492892 en Toos Aarts tel. 0161-491949 kunt u hiervoor telefonisch benaderen. Zij maken dan met u een afspraak.

1e CHAAMS CABARET donderdag 13 april; kaartverkoop 5 april

Een geweldig thema dit jaar : “Ge wordt ’r niet wijzer van! “

Dat zou weleens over de klokken en het uurwerk van de kerktoren kunnen gaan. Meer ‘Chaam’ kan ’t op dit moment niet zijn. Wat gaan de mensen van het 1e Chaams Cabaret daarvan maken? Laat u verrassen met sketches, zang en muziek!  Seniorenvereniging Chaam mag tegen een gereduceerd tarief van  €2,50 per toegangskaart de generale repetitie bijwonen op donderdagavond 13 april. Verkoop op woensdagochtend 5 april van 10.00 – 11.30 uur in de Geerhof. Maximaal 4 kaarten per persoon.

BINGO donderdag 13 april in de Geerhof

Op donderdagmiddag 13 april is er weer een leuke bingo met alweer knallende voorjaarsprijsjes.  Inloop vanaf half 2. De bingo begint om kwart voor 2. Anja en Toos maken er weer voor een leuke middag van!

ALGEMENE LEDENJAARVERGADERING SENIORENVERENIGING CHAAM donderdag 20 april

Bijgesloten bij deze nieuwsbrief vindt u de uitnodiging met agenda voor de Algemene Ledenjaarvergadering. Deze is op donderdagmiddag 20 april om half twee bij Bellevue. Het jaarverslag van  2022 is ook bijgesloten. Deze middag gaat het zeker weer over uw belang!

De gebruikelijke onderwerpen  van de ledenvergadering komen ter sprake. We gaan deze kort en duidelijk toelichten want na de pauze is er ruimte en tijd voor een speciale gast, bekend o.a. van TV, boekenschrijver, taalkunstenaar WIM DANIELS die prachtig kan vertellen over het leven in de Brabantse dorpen.

We zijn er trots op dat Wim Daniëls naar Seniorenvereniging kan en wil komen; grijp uw kans!  De middag is gratis te bezoeken, u wordt ontvangen met koffie/thee en lekkers . U bent van harte welkom!

E-CHOPPER ROUTE IN EN OM CHAAM OP 11 MEI  (dus niet op 24 mei!)

We trekken er opuit!

Een activiteit die we speciaal organiseren voor de jongere senioren. Maar dat wil niet zeggen dat als u wat ouder bent, u niet mee mag of kunt. Natuurlijk kan dat!

In samenwerking met fietsenwinkel De Acht is een speciale route samengesteld. In de bijlage leest u alle bijzonderheden. We kunnen u deze activiteit aanbieden tegen een héél speciale prijs van slechts € 25,-- pp. Lever het opgave-strookje op tijd in bij Bart Verkooijen Brouwerij 44.

CURSUS DIGIVITALER

Deze cursus van 4 bijeenkomsten gaat pas op vrijdag 26 mei (9.30-11.30uur) van start maar brengen we alvast wel onder de aandacht. Basiskennis voor het gebruik van een computer is hierbij nodig.

Huisartsen, ziekenhuizen en zorgaanbieders bieden tegenwoordig afspraken en informatie digitaal aan in ‘Uw dossier’. In deze cursus leert u in een kleine groep hoe u uw dossier kunt lezen en beheren. Meld u  alvast nu aan bij de bibliotheek of via  www.theek5.nl/digisterker.

13 april              : Generale repetitie 1eChaams Cabaret in Bellevue

20 april              : Algemene Leden-jaarvergadering

11 mei               : Activiteit voor jongere senioren : e-chopper route !

26 mei               : Aan Tafel : we gaan weer uit eten: uitnodiging hiervoor eind april

7 juni                : Dagreis met rondrit langs koninklijke bezienswaardigheden én bezoek aan Paleis ’t Loo

4 juli                  : Zomeravondconcert door harmonie St Cecilia bij de Geerhof

29-30-31 aug   : 3-Daagse reis

28 september : Aan Tafel: uit eten

5 oktober         : Seniorendag

11 oktober       : Workshop bloemschikken: Herfst

20 oktober       : Informatiebijeenkomst: Opfriscursus Verkeer

6 december     : Workshop bloemschikken:  Kerst

12 december   : Kerstviering

..   december   : Bezoek kerstmarkt en/of theateroptreden van ………??

REIZEN MET HET OV KAN NU OOK MET DE PINPAS!

Als u (zonder groepskorting e.d.) wilt reizen met het openbaar vervoer heeft u niet langer een OV-reiskaart nodig; u kunt in de bus en bij de toegangspoortjes op de treinstations gewoon met uw pinpas in-en uitchecken voor 2de klas reizen met de trein! Voor degenen met een treinabonnement niet aan te bevelen. U reist dan namelijk tegen het volle tarief!

JEU DE BOULES:

Bij deze ontspannende activiteit zijn nog nieuwe deelnemers welkom. Met een gezellige groep spelers heerlijk in de buitenlucht en tussendoor nog tijd voor samen een bakje koffie of wat anders bij grand café De Geerhof. Bel voor informatie naar Jack van Gestel , tel: 0161-795075

TIPS / OP STAP!

In Ons Weekblad staan iedere week allerlei uit-tips genoemd in Chaam en onze regio. Tips om culturele evenementen en theaters te bezoeken: groot- en kleinschalig. Bezoek de organisaties in onze eigen regio; u zorgt ervoor dat Chaam en omgeving een gezonde leefbare samenleving blijft op het gebied van natuur en cultuur.

7 april : Concert Ledevaertkerk op 4 april

*In de Stille Week vindt weer het jaarlijkse Passieconcert plaats. Uitgevoerd worden de Lamentaties van Jeremia in de composities van Johann Rosenmuller , Girolamo Frescobaldi  en Giacomo Carissimi .

*Regelmatig organiseren we culturele uitjes in de omgeving. Wilt u ook hiervan op de hoogte blijven, meld u aan bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel naar Els:  0161-491916

Met vriendelijke groet,   Seniorenvereniging Chaam