EEN NIEUWE NAAM met nieuwe adressen.

We zijn erin geslaagd de naam op de website aan te passen, www.kbo-chaam.nl is gewijzigd in

www.seniorenverenigingchaam.nl

De e-mailadressen zijn aangepast; we zijn er ons van bewust, dat het lange namen zijn met veel letters; even goed intoetsen en bewaren! Als we allemaal ons best doen, gaat het zeker lukken!

De oude e-mailadressen gaan op 31 december uit de lucht en kunnen daarna niet meer gebruikt worden.

De naam van de website van Seniorenvereniging Chaam www.seniorenverenigingchaam.nl

RIK-JOKERTOERNOOI gestart op 5 oktober

Op woensdagmiddag 5 oktober is het toernooi in het Skac in Chaam van start gegaan met veel deelnemers en is inmiddels halverwege. U kunt nog mee doen in Chaam t/m 9 november. Daarna gaat het toernooi verder in Alphen. Alle uitslagen zijn terug te vinden op onze website, onder pagina Activiteiten

BINGO donderdag 10 november

De 2e donderdag van de maand, dus BINGO!  De ballen rollen, de prijzen vallen. Inloop vanaf half 2, start om 13.45 uur. Entree € 1,--. Leuke animatie in de koudere maanden in de gezellige en behaaglijke Geerhof.

INFORMATIEMIDDAG  ‘EEN WAARDIG LEVENSEINDE’ woensdag 16 november

In de bijlage kunt u alles lezen over de inhoud van deze bijeenkomst. Het is een onderwerp, waarbij het goed is om zo volledig en zinvol mogelijk geïnformeerd te worden.

Jos Vermunt van KBO Brabant, lid van de werkgroep ‘Identiteit en Zingeving’, kan ons er alles over vertellen.

De middag is in het Skac en begint om 14.00 uur. Koffie en thee zijn gratis. Graag even het strookje invullen.

Dit betreft een uitgestelde bijeenkomst van november 2021 vanwege pandemie destijds geannuleerd

75 + UITJE verplaatst naar woensdag 23 november

Het 80+ uitje naar de Schrobbelèr in Tilburg kon wegens omstandigheden op 7 september niet doorgaan. Deze middag is verplaatst naar woensdag 23 november. Er is een nieuwe uitnodiging gemaakt. Als u zich opgegeven had voor 7 september, dan graag nu opnieuw aanmelden. U wordt thuis opgehaald en ook weer thuisgebracht. De middag begint om 14.00 uur. De eigen bijdrage is € 10,-- pp incl. vervoer. Een middag met proeven en gezellige muziek en zang! Ook 75-plussers mogen mee! Klik hier om aan te melden

WALKING FOOTBALL – WANDELVOETBAL

De herstart is in oktober niet doorgegaan, maar we gaan dit wel doen op zaterdag 12 ,19 en 26 november o.l.v. een sportcoach. De training begint om 10.30 uur. Vooraf wordt u ontvangen in de kantine van VV Chaam voor koffie/thee en verdere kennismaking.  Training is geheel vrijblijvend.

Walking Football is veilig en gezond bewegen!

ENERGIETOESLAG / / HULP/ TIPS voor financiële vragen

Als uw inkomen lager is dan 120% van het sociaal minimum heeft u recht op energietoeslag. Neem hiervoor contact op met de gemeente. Heeft u hierbij ondersteuning nodig, bel met Chris van Bezouw tel. 06-30963918 of met Jacques Schram tel. 0161-491264. Deze mensen kunt u ook aanspreken als u  financiële steun nodig heeft voor het bezoeken van onze activiteiten, voor welke u een eigen bijdrage dient te betalen zoals  b.v. binnen-buitenfitness, dagreis of Kerstviering. De gemeente heeft hiervoor een speciaal fonds. Uw aanvraag wordt discreet behandeld. https://www.alphen-chaam.nl/sociaalcultureelfonds.html

Vanuit het Dorpsteam wordt het Budget-café gestart in het Trefpunt in Alphen op dinsdag 1 november.

Het Dorpsteam wordt hierbij ondersteund door de heer Bert Severijns van de gemeente Alphen Chaam.

Iedere dinsdagmorgen van 9.00 – 10.30 uur kunt u in het Trefpunt terecht voor allerlei vragen op financieel gebied. In de huidige moeilijke tijden is de gemeente bereid u hierin te ondersteunen.

Als u verzekerd bent bij  VGZ en u heeft tevens een aanvullende verzekering, dan kunt u uw contributie van KBO Chaam die in februari door u betaald is, terug vragen. Dit even schriftelijk melden bij  VGZ met betalingsbewijs en uw lidmaatschapsnummer op uw KBO-Brabantpas. U krijgt dan € 22,-- pp terugbetaald.

CZ en Zilveren Kruis sluiten in 2023 een soortgelijk contract af met KBO-Brabant. Degenen die daar verzekerd zijn , kunnen dan ook de contributie terugvragen. Wij zullen dat in februari 2023 bij u melden.

RABO CLUBSUPPORT

Dankzij de vele stemmen van onze senioren heeft de actie het mooie bedrag opgeleverd van € 655,75. Dit bedrag besteden we aan onze PR en om u nog beter te voorzien van actuele informatie.

CURSUS: “PARKINSON? Houd je aandacht erbij!”  In het SKAC

Start op 5 november, ondersteund door de Parkinson Vereniging. Een zinvolle cursus om te ervaren hoe je met lichamelijke en mentale veranderingen, als gevolg van deze aandoening, om kunt leren gaan.

Data: 5,12,19,26 november; 3,10 en 17 december, 7 en 14 januari. Tijd: 10.00-12.00 uur. Meer informatie en aanmelden www.parkinson-vereniging.nl/parkinson-academie of bel met Henk Schim tel. 06-3026 9078

HULP NODIG?

Kent u iemand die op enig gebied ‘laaggeletterd’ is; d.w.z. lezen, schrijven, rekenen of heeft u zelf of kent u iemand die hulp nodig heeft, ook bij het omgaan met de computer, meld dit dan bij ons.

Gemeente Alphen-Chaam is een project gestart onder de naam “Wat wil jij leren in Alphen-Chaam?

Het Taalhuis kan allerlei ondersteuning bieden aan mensen die nog willen bij leren of een en ander beter willen ontwikkelen. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

BUDGETCAFĒ

Vanaf 1 november bij het Trefpunt in Alphen. Elke dinsdagmorgen van 9.00 uur tot 10.30 uur. Een ambtenaar van de gemeente is dan aanwezig samen met een ondersteuner van het dorpsteam. U kunt hier terecht met al uw vragen op financieel gebied. Er is een budgetcoach om uw oplopende kosten van energie en boodschappen goed in kaart te brengen en evt. door de gemeente te laten ondersteunen.

MUZIEK in de GEERHOF

Optreden door De Grensmuzikanten op dinsdagmiddag 8 november vanaf 13.30 uur. Iedereen welkom!

JAARPROGRAMMA  2022:

16 november                              : Informatiebijeenkomst ‘Een waardig levenseinde’: zie bijlage

23 november                              : 80 + Uitje naar De Schrobbelèr in Tilburg: zie bijlage

7 december                                 : Workshop bloemschikken : Kerst; uitnodiging volgt 21 november.

13 december                               : Kerstviering: uitnodiging volgt 21 november

Met vriendelijke groetSeniorenvereniging Chaam                             facebook Seniorenvereniging Chaam of KBO Chaam