Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

TERUGBLIK 40-JARIG JUBILEUM KBO- SENIORENVERENIGING vrijdag 16 september

We kijken terug op een zeer geslaagde feestelijke middag ter gelegenheid van 40 jaar KBO-Chaam: nu Seniorenvereniging Chaam.

Masters of Entertainment : Hans en Ronald zorgden voor muziek en zang en aangepaste haarverzorging. Drankjes en hapjes en een goede zitplaats werden uitstekend  verzorgd door het Chaamsche Wapen. Dank aan allen!

Zie voor een verslag en video hier

‘AAN TAFEL donderdag 29 september

Er wordt ingekocht en voorbereid. Het restaurant zit die avond vol met Chaamse senioren die zullen gaan genieten vlg. een zelf gekozen menu: Laat ’t u smaken!

RIK-JOKERTOERNOOI start op 5 oktober

Op woensdagmiddag 5 oktober start in Chaam  het rik-jokertoernooi voor 6 opeenvolgende woensdagmiddagen, dus t/m 9 november. Inschrijven om 13.15 uur. Locatie: het Skac aan de Gilzeweg. U mag iedere woensdag komen, maar ook eenmalig of alleen als u in de gelegenheid bent!

Houdt u ervan om ook eens tegen andere mensen uit de regio te kaarten: U kunt kiezen: rikken of jokeren. Het is een uitdaging!  Elke woensdag zijn er prijzen te verdelen.

SENIORENDAG donderdag 6 oktober

In de eerste week van oktober is er in heel Nederland extra aandacht voor de senioren; vooral voor degenen die zich alleen of eenzaam voelen. Daarom komen wij als Seniorenvereniging bij elkaar.  We beginnen die middag met een Brabantse koffietafel. De wethouder van Sociale Zaken, Judith van Loon, komt het gemeentelijk beleid voor senioren presenteren. Na de pauze en een drankje is er nog voldoende tijd en ruimte voor animatie.

Zin in een zinvolle en gezellige middag en nog niet opgegeven of het strookje kwijt en u wilt nog komen? Neem dan even contact op met Elly tel. 06-23307324

OMNIA-training start in oktober

Bij deze activiteit is nog wat ruimte voor deelnemers. Gezond bewegen om uw stabiliteit te behouden onder deskundige leiding van een fysiotherapeut. U wilt nog graag meedoen en heeft zich nog niet opgegeven. Neem even contact op met Bart Verkooijen tel. 06-83405544. Hij kan u alle informatie geven.

BINGO donderdag 13 oktober

Het is dan weer de 2e donderdag van de maand, dus BINGO!  De ballen rollen en de prijzen vallen vanzelf. Inloop vanaf half 2. De bingo begint om 13.45 uur. Entree € 1,--.

WORKSHOP BLOEMSCHIKKEN woensdag 19 oktober: HERFST

De mooie zomer is echt voorbij op het moment dat u o.l.v.  Rumolda  van Gestel een mooi herfststuk gaat maken. Zie bijgaande informatie op de uitnodiging. U kunt inschrijven en betalen t/m 9 oktober a.s.

INLOOPOCHTEND PC / I-PAD problemen 21 oktober

Heeft u vragen of probleempjes, waar u iedere keer tegenaan loopt m.b.t. het gebruik van uw laptop, tablet of I-Pad. Bezoek dan vrijblijvend onze inloopochtend in de Geerhof vanaf half 10 tot half 12. Vrijwilligers proberen uw vragen te beantwoorden. Van harte welkom!

80+-UITJE verplaatst naar woensdag 23 november

Het 80+-uitje naar de Schrobbelèr in Tilburg kon wegens omstandigheden op 7 september niet doorgaan. Deze middag is verplaatst naar woensdag 23 november. Degenen die zich hiervoor hebben opgegeven en betaald, kunnen natuurlijk weer mee. Er wordt van tevoren nog contact met u opgenomen. Ook anderen kunnen zich nog aanmelden bij de nieuwsbrief van oktober of bij Bart Verkooijen  tel. 06-83405544.

INCASSO

De penningmeester zal in de loop van oktober bij verschillende leden nog incasseren:

Nieuwe leden: jaarlijkse contributie

Bridge: nieuwe deelnemers voor materiaal en contributie;                 Line dance    : 2022

Bewegen: buiten- en binnen-fitness: 2e deel van 2022                          Fitto Training: 2022

ENERGIETOESLAG / KOOPKRACHTREPARATIE/ HULP?

Prinsjesdag is net achter de rug, de overheid is bereid mensen financieel bij te staan, die niet meer dan ca. 1.200 m3 gas gebruiken. Advies: zet uw thermostaat een graad lager, dat scheelt al veel. Als uw inkomen lager is dan 120% van het sociaal minimum heeft u recht op energietoeslag. Neem hiervoor contact op met de gemeente. Heeft u hierbij ondersteuning nodig, bel met Chris van Bezouw tel. 06-30963918 of met Jacques Schram tel. 0161-491264. Deze mensen kunt u ook aanspreken als u  financiële steun nodig heeft bij het bezoeken van onze activiteiten waarvoor u een eigen bijdrage dient te betalen, zoals  b.v. binnen-buitenfitness, dagreis of  een Kerstviering. De gemeente heeft een speciaal fonds. Uw aanvraag wordt discreet behandeld. https://www.alphen-chaam.nl/sociaalcultureelfonds.html

WALKING FOOTBALL – WANDELVOETBAL

Voor de zomervoetbalstop is hiermee een begin gemaakt. We maken een nieuwe start en organiseren weer 3 proeftrainingen op zaterdagochtend 8 – 15 en 29 oktober o.l.v. een sportcoach. Wilt u met deze tak van sport en veilig bewegen meedoen: kom dan op deze data geheel vrijblijvend om 10 uur naar VV Chaam

TIPS :

Bezoek op donderdag 20 oktober in het Skac de informatie bijeenkomst : ‘Zorg voor morgen’, georganiseerd door Thebe in de hele regio. Aanvang 19.00 uur. Zie verdere info in Ons Weekblad

JAARPROGRAMMA  2022:

29 september                             : ‘Aan Tafel’ : samen uit eten

5 okt t/m 9 nov                           : 6 woensdagmiddagen regionaal rik-jokertoernooi in het Skac

6 oktober                                     : Seniorendag bij Bellevue

19 oktober                                   : Workshop bloemschikken: Herfst

16 november                              : Informatiebijeenkomst ‘Een waardig levenseinde’

23 november                              : 80 + Uitje naar De Schrobbelèr in Tilburg