Fantastische 3-daagse reis Seniorenvereniging Chaam met avontuur en gezelligheid

*** NIIEUW  Onderaan de pagina staat een link naar een mooie film

Het was 2019 dat we voor het laatst 3 dagen met elkaar op stap waren.  We mochten nu weer en we keken ernaar uit. Natuurlijk was iedereen op tijd voor vertrek en precies om 8 uur vertrokken we uit Chaam richting Woudenberg  voor de 1e stop voor koffie met gebak in het prachtige restaurant Schimmel. Meteen werden de eerste nieuwtjes en gesprekken met elkaar gedeeld. Wat fijn om weer met elkaar op stap te zijn!

Via een mooie route over de Veluwe en door de polders kwamen we aan bij restaurant De Kluft in Ossenzijl, waar we mochten genieten van een uitgebreide lunch.

Het was een voorproefje, van wat we die middag nog te goed hadden. We stapten aan boord van de rondvaartboot die ons met een geweldige kapitein door een deel van de Weerribben voer. Deze kapitein vertolkte zijn verhaal over het zware leven van de rietsnijders; een verhaal vol humor gecombineerd met de prachtige Weerribben en het mooie weer gaf iedereen een geweldig voldaan gevoel. Van daaruit werd ook nog het mooie oude havenplaatsje Blokzijl aan gedaan. Gezellig op terras met uitzicht op de haven zorgde voor nog meer vakantiegevoel. Hierna op naar ons hotel de Hunzebergen in Exloo. De koffers uitgepakt en samen genoten van een drankje en het dinerbuffet. Tijd nog voor een gezellige nazit.

klik op de foto voor meer foto's

De volgende dag waren we na het ontbijt al (te) vroeg in monumentendorp Orvelte. Het lukte toch nog om het e.e.a. uit het vroegere dorpsleven te zien en een kopje koffie te gebruiken in de ons goedgezinde zon! Daarna vertrek naar Dwingeloo, waar we een lekkere pannenkoek als lunch mochten gebruiken. Het was opnieuw heerlijk! Wat was het genieten.

Na de lunch stonden er twee paardentrams klaar om ons door de velden en bossen rondom Dwingeloo te rijden in het echte Drentse land. Dat was een avontuur op zich. De paarden waren rustig maar hadden er zin in; de paden waren stoffig, maar de koetsiers  zaten vol passie om ons iets extra’s te laten ervaren. Dat gebeurde ook. Vol passie namen ze vanwege een obstakel op het pad  een speciale bocht. Iedereen weer een ervaring rijker: een Titanic-gevoel!

Nadat we waren uit gehobbeld tijd om Dwingeloo in te lopen voor een gezellig terras. Daarna op tijd terug bij het hotel om wat te rusten van deze fantastische maar ook vermoeiende dag. Om 19.00 uur weer aan tafel voor weer een goed verzorgd buffet mét dessert! Voordat iedereen weer ging slapen werd er nog een glas gedronken en gesprekken gevoerd om een poging te doen om plaatselijke en wereldproblemen op te lossen.

De laatste dag was het programma wat rustiger; het was een echte ontspannen kijk- en luisterdag. We bezochten het Drents museum in Assen, waar een prachtige expositie over Armenië te zien was. We reden door naar Borger naar het Hunebedcentrum  Na de rondleiding en de ook daar goed verzorgde lunch waren we nog in de gelegenheid om het buitenmuseum met themahoeken te bekijken, afsluitend met een terras en het maken van onze groepsfoto bij een hunebed,

klik op de foto voor meer foto's

Wat waren we allemaal blij en tevreden. Wel jammer dat er toen de eerste mensen waren die zich niet zo fit voelden. Dit waren de eerste tekenen van Corona besmettingen in de groep.

Richting zuiden gebruikten we bij restaurant Kriebelz in Terwolde nog een heerlijk afscheidsdiner. Onze neuzen stonden toen naar Chaam, naar huis!. Daar arriveerden we om half 10. Het Drenthe-avontuur was geweldig en gezellig met ontmoetingen en aandacht voor elkaar: dat is ook het doel van onze Seniorenvereniging. Dank dat u erbij was!

Erg jammer dat bij thuiskomst bij verschillende mensen een positieve Covid-test een domper op de zo fantastische reis, een smet op deze dagen heeft gebracht. Maar zoals een van de deelnemers het verwoordde ; “Het was een geweldige reis en dát kunnen ze ons niet meer afnemen! “. We wensen iedereen een goed herstel!

Klik hier om de film over de reis te bekijken

Hartelijke groeten,

Reiscommissie Seniorenvereniging Chaam