TERUGBLIK OP DE ALGEMENE LEDENJAARVERGADERING 18 APRIL IN BELLEVUE.

18 april hielden we onze jaarlijkse ledenvergadering met een mooie opkomst van onze leden.

Op de agenda heeft u kunnen lezen dat 3 bestuursleden,

Elly De Swart als voorzitter, Jef van Gerven en Jack van Gestel als lid van

het algemeen bestuur afscheid namen. Dat hebben we natuurlijk gedaan

met een woordje van dank en met bloemen voor hun inzet, zeker voor Elly

omdat zij zich 12 jaar lang heeft ingezet voor de seniorenvereniging,

zij werd  benoemd tot erelid van de seniorenvereniging en door KBO

Brabant gedecoreerd, een zilveren speld met gouden randje vanwege haar

inzet voor de Chaamse seniorenvereniging en de kring. Er zijn ook 3 nieuwe

bestuursleden benoemd: Jeanne van Ginneken, Frans Aerts en

John Snoeijs. Samen met de nieuwe bestuursleden gaan we met frisse

moed verder om leuke dingen te organiseren en met u samen te ondernemen.

Na de vergadering was het tijd voor ontspanning met muziek van Hans Buul.

Elly De Swart, Jack van Gestel en

Jef van Gerven

JAARPROGRAMMA 2024:

23 mei                         : Aan Tafel : We gaan uit eten bij de ‘Smokkelaar’ in Strijbeek.

11 juni                         : Dagreis naar de Linge en glasblazerij in Leerdam.

25 juni                         : Zomeravond concert Harmonie St Cecilia bij de Geerhof, om 19.30 uur.

27-28-29-30 aug         : 4-daagse reis naar Mayschoss, zie bijlage.

?? september              : Aan Tafel: Uit eten.

3 oktober                    : Seniorendag.

16 oktober                  : Bloemschikken herfst.

?? oktober                    : 80+ Uitje.

?? oktober                   : Informatiebijeenkomst.

11 december              : Bloemschikken kerst.

17 december              : Kerstviering.

Helaas hebben we nog niet alle data voor het najaar exact kunnen invullen.

Naast bovenstaand programma hebben we onze wekelijkse of maandelijkse nevenactiviteiten. Zie de extra bijlage die u in februari van ons heeft ontvangen. Wilt u graag deelnemen, kunt u voor alle informatie contact opnemen met  genoemde  contactpersoon. Of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.;

BERICHTEN DOORGEVEN:

Wanneer u een bericht heeft wat u met de andere leden van de seniorenvereniging wilt delen zoals bijv. een overlijden van een lid, dan kunt u een berichtje doorgeven op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Iemand van het bestuur zal dan contact met u opnemen. Telefonisch mag ook, u kunt contact opnemen met Els Magermans, tel. 0161-491916, penningmeester Bart Verkooijen, tel. 0683405544, of secretaris Petra Verhoeven, tel. 06 51996790.

“WAT JE VINDT MAG JE HOUDEN”  Een nieuwe activiteit met Henk Schim.

Uitnodiging voor een serie bijeenkomsten met het centrale thema: "Wat leeft er in ons en wat kan ik doen om het leven nog mooier te maken". Deze bijeenkomsten gaan over verdieping. Een kans om in een gezellige huiskamersfeer samen te komen en verder in te gaan op de vragen waar we elke dag mee te maken hebben. Aan de orde komen o.a.: positieve gezondheid, omgaan met veranderingen, 8 recepten om in de puree te geraken, stress, geweldloze communicatie en (zelf)compassie. Bij de eerste bijeenkomst wordt samen de opzet voor de bijeenkomsten vastgesteld met eventuele andere ideeën . Start bijeenkomsten 7 mei van 10.00 -12.00 of van 19.30-21.30. Locatie: "de Huiskamer aan de Amer". Adres: Amer 6 Chaam. Kosten: vrijwillige bijdrage voor koffie/thee. Voor informatie: Henk Schim 0630269078. E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

‘AAN TAFEL’  BIJ DE SMOKKELAAR IN STRIJBEEK.

Donderdag 23 mei gaan we gezellig samen eten, dit keer gaan we heerlijk bourgondisch  genieten bij De Smokkelaar in Strijbeek. William & Jolein van de Kasteele hebben een heerlijk menu samengesteld, zoals u kunt lezen op de bijlage. Voor het hoofdgerecht kunt een keuze maken uit verschillende gerechten. Mocht  u een dieet hebben, maak het kenbaar. Strookje voor deelname met uw keuze inleveren voor 10 mei bij Bart Verkooijen.

BINGO : donderdag 16 mei in de Geerhof:

De 2e donderdag in mei is het Hemelvaartsdag, daarom schuift de bingomiddag een weekje op en is er op

donderdagmiddag 16 mei  weer een gezellige bingo met leuke prijsjes. Inloop vanaf half 2.

De bingo begint om kwart voor 2. Anja en Toos maken er weer voor een leuke middag van!  Deelname €1.50 .

DAGREIS 11 JUNI.

Met Sabeh Tours gaan we varen op de Linge en bezoeken we de glasblazerij in Leerdam. De bijlage met de uitnodiging en dagprogramma heeft u bij de Ons van maart ontvangen. U kunt zich nog aanmelden tot uiterlijk 18 mei, maar

‘vol is vol’. Strookje s.v.p. inleveren  tot uiterlijk 18 mei in de brievenbus bij Bart Verkooijen, Brouwerij 44.

4-DAAGSE REIS 27-28-29-30 AUGUSTUS.

BTR reizen verzorgt voor ons dit jaar een meerdaagse reis naar Mayschoss in het Arhdal, Duitsland. We logeren 3 nachten in een vernieuwd 4*hotel. Er is voor ons een mooi programma samengesteld zoals u kunt lezen op de bijlage. U kunt zich aanmelden tot uiterlijk maandag 1 juli.  Ook hier geldt; ‘vol is vol’!

MEI MARIAMAAND

Iedere dinsdagavond in mei Rozenhoedje bidden bij kapel O.L. Vrouw ter Sneeuw bij het Thijskens Bos om 19.30 uur.

(In de volksmond kapel Teskes Bos)

JEU DE BOULES.

De Jeu de Boulesbaan heeft een opknapbeurt gehad en ligt er weer keurig en speelklaar bij. Heeft u zin om ook mee te doen, neem even contact op met Johan Voermans, tel. 06 17 33 02 74.

WAT IS ER TE DOEN IN ONZE REGIO?

26-4-2024          : De Acht Tweewielers – Proeflessen met begeleiding op  driewielfietsen (Ulicotenseweg 1A Chaam)

27-4-2024          : Koningsdag.

4-5-2024            : Dodenherdenking -19.45 uur tot 20.30 uur in Chaam, Raadhuisplein en Ledevaertkerk.

5-5-2024            : Bevrijdingsdag.

9 -5-2024           : Hemel rit – 40 of 80 km fietsen met 8 van Chaam en Alpe d’Huzes – info tel 06 36538168.

11-5-2024          : Pleindag op de Brouwerij in Chaam.

12-5-2024          ; Jaarmarkt - Loswal in Baarle Nassau

26-5-2024          :  Het ABCD 4 Koren concert , Skac Gilzeweg 12 Chaam, aanvang 13.30 uur, entree gratis

26-5-2024          : Wandelen voor lucht 3.0, Het Sas 14, Alphen, 08:00 - 14:00 uur. (5, 8,13 of 21 km).

27 t/m 31 mei   : Avondvierdaagse Chaam.

BERICHTEN VAN MIJN OVERHEID.

In de week van 22 tot en met 26 april wordt gemeente Alphen-Chaam aangesloten op de berichtenservice ‘Berichten over uw Buurt’. Alle inwoners van 25 jaar of ouder met een account in MijnOverheid ontvangen dan automatisch e-mails van Overheid.nl met daarin bekendmakingen. De bekendmakingen gaan over vergunningen, werkzaamheden en andere aankondigingen binnen een bepaalde afstand van uw woning. De overheid informeert u graag over zaken die spelen in uw eigen buurt. Ook wordt het hiermee duidelijk hoe u inspraak kunt krijgen of bezwaar kunt indienen. Controleer wel altijd eerst de verzender  (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) voordat u op een link klikt.

BESTUUR SENIORENVERENIGING CHAAM:

Per 18 april 2024 bestaat het bestuur van Seniorenvereniging Chaam uit onderstaande leden;

Petra Verhoeven, secretariaat                    tel. 06-51 99 67 90                         Bea van Hoogstraten     tel. 01 61-49 19 90

Bart Verkooijen, penningmeester             tel. 06-83 40  55 44                        John Snoeijs                       tel. 06-20 36 56 75

Els Magermans, activiteiten                        tel. 01 61-49 19 16                         Jeanne van Ginneken     tel. 01 61-49 15 41

Frans Aerts                                                         tel. 06-27 27 04 56

De volgende ons met Nieuwsbrief verschijnt 27 mei.

Met vriendelijke groet, Seniorenvereniging Chaam.

www.seniorenverenigingchaam.nl   Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.                      Seniorenvereniging Chaam.